Mindig áhítattal veszek kézbe egy-egy, a régmúltból származó prospektust. Mintha egy kis időutazásban vennék részt. Főleg, ha illatos, sercegős papírból van. Nemrég ez az 1982-es Corvette prospektus akadt a kezeim közé, sajnos csak virtuálisan... és fel is faltam a szememmel. Elég komoly prospektusgyűjteménnyel rendelkezem virtuálisan és ez egy kiemelkedő darab mind közül. Minden benne van, ami egy prospektust jobbá tesz a többinél. Remek, háttérképnek, poszternek is beillő jó beállítású képek, múltidézés, az adott típus többféle arcának bemutatása, részletes technikai bemutatás, fényképek a gyártósorról, gyárudvarról, beltérről, felszereltség bemutatása, búcsúzóképp egy páratlan fotó egy kellemes idézettel. Ezek finom ötvözése tesznek egy prospektust izgalmassá és érdekessé.

A Corvette harmadik generációjának  állít méltó emléket az alábbi prospektus. Az egyszerűen csak "C3"-nak hívott, harmadik Corvette generáció 1968-ban jelent meg, akkor még krómozott lökhárítókkal, amelynek az 1973-as "koccanásügyi" törvény vetett véget. Ekkor műanyag lököst kapott, amely egyáltalán nem rontott az összképen. Külsejét tekintve inkább csak kisebb változások következtek, míg 1980-ban megkapta a korra jellemző szögletes "arcot". A méltó emlék állítás azért is szükséges, mert 1982 volt a C3 utolsó éve. A híresek és gazdagok kedvelt sportautója volt, többek között az Apollo 12 űrhajósai is Corvette-el jártak.

Le szeretnék dönteni egy tévhitet is. Nem, a Corvette soha nem volt izomautó. Számtalan autósműúsorban említik, mint izomautót... tévesen. A Corvette egy vérbeli sportautó volt mindig is. Az izomautók is bírnak sportos tulajdonságokkal, de egészen mások a jellemzőik, mint a hagyományos sportautóknak. Az izomautók nagy tömegnek készültek, ezáltal olcsó technikát alkalmaztak bennük, hogy az átlagember is hozzájuthasson. A Corvette, mint sportautó, soha nem akart olcsó lenni és nem is a kispénzűeket célozták meg vele.

1_1.jpg(Képek nagyítása: jobb egér--->kép megnyitása új lapon) Lendület és száguldás. Hát persze, ez egy Corvette! Beszédes a borító. 

2_1.jpgFelül az '53-as modell profilja látható, mint röpke múltidézés. Nagy szenzáció volt akkoriban a pehelykönnyű, üvegszálas, műanyag karosszéria. Alatta a Corvette egyik arculata látható a sok közül: egy elegáns, akár nőies sportkocsi. Micsoda domborulatok!

3_1.jpgA Corvette sportos arculata. Remek színösszeállítás! További 16 színből lehetett választani.

4_1.jpgEgy sportosan elegáns Corvette. "Collector Edition". Bevett gyakorlat, hogyha egy modell kifutó, igyekeznek különleges kiadásokkal kissé még felpörgetni az eladásokat. Jól megfigyelhetőek a vonalak, egyszerűen gyönyörű! A sárvédőívek, mintha dagadó izmok lennének. Álló helyzetben is száguld. 25,407 db Corvette talált gazdára, ebből 6,759 db volt Collector Edition.

5_1.jpgEgyszerű a kép mondanivalója: Ha Corvetted van boldog leszel és lesz barátnőd. Örök életű marketingfogás. 

6_1.jpgAz 1982-es év újdonsága a Cross Fire Injection, amely egy teljesen elektromos rendszer. Feladata, hogy figyelje és szabályozza a megfelelő benzin-levegő keveréket. Az 5.7 literes motor az egyetlen választható erőforrás. Az előírások miatti fojtásnak köszönhetően, 200 lóerőt tud.

7_3.jpgElöl-hátul független felfüggesztés, természetesen tárcsafékekkel.

8_1.jpgÍgy születnek a nagy dolgok. Lent, jobb oldalon Corvette-ek várakoznak a kereskedőkhöz való kiszállításra. Lenyűgöző látvány lehetett élőben. " "A minőség az első" filozófia, vagyis egy elsőosztályú Corvette, neked."

9_1.jpgEgy minden földi jóval felszerelt sportautó, alapfelszereltségként 5.7 literes V8-al, 4 sebességes automataváltóval. Extraként kapható volt még 3 sebességes váltóval és 4 sebességes kézi váltóval is. Az autó alapára $18,290 volt.

10_2.jpg

11_1.jpg"Chevy makes good thing happen... for you." 

A legszebb C3... legalábbis nekem.234.JPG1213.JPG

Forrás: két alsó képé: Itt

Szerző: Hood  2014.09.22. 16:12 Szólj hozzá!

Címkék: Chevrolet

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszumotorhazteto.blog.hu/api/trackback/id/tr236719457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása