Mindig áhítattal veszek kézbe egy-egy, a régmúltból származó prospektust. Mintha egy kis időutazásban vennék részt. Főleg, ha illatos, sercegős papírból van. Nemrég ez az 1982-es Corvette prospektus akadt a kezeim közé, sajnos csak virtuálisan... és fel is faltam a szememmel. Elég komoly prospektusgyűjteménnyel rendelkezem virtuálisan és ez egy kiemelkedő darab mind közül. Minden benne van, ami egy prospektust jobbá tesz a többinél. Remek, háttérképnek, poszternek is beillő jó beállítású képek, múltidézés, az adott típus többféle arcának bemutatása, részletes technikai bemutatás, fényképek a gyártósorról, gyárudvarról, beltérről, felszereltség bemutatása, búcsúzóképp egy páratlan fotó egy kellemes idézettel. Ezek finom ötvözése tesznek egy prospektust izgalmassá és érdekessé.
A Corvette harmadik generációjának állít méltó emléket az alábbi prospektus. Az egyszerűen csak "C3"-nak hívott, harmadik Corvette generáció 1968-ban jelent meg, akkor még krómozott lökhárítókkal, amelynek az 1973-as "koccanásügyi" törvény vetett véget. Ekkor műanyag lököst kapott, amely egyáltalán nem rontott az összképen. Külsejét tekintve inkább csak kisebb változások következtek, míg 1980-ban megkapta a korra jellemző szögletes "arcot". A méltó emlék állítás azért is szükséges, mert 1982 volt a C3 utolsó éve. A híresek és gazdagok kedvelt sportautója volt, többek között az Apollo 12 űrhajósai is Corvette-el jártak.
Le szeretnék dönteni egy tévhitet is. Nem, a Corvette soha nem volt izomautó. Számtalan autósműúsorban említik, mint izomautót... tévesen. A Corvette egy vérbeli sportautó volt mindig is. Az izomautók is bírnak sportos tulajdonságokkal, de egészen mások a jellemzőik, mint a hagyományos sportautóknak. Az izomautók nagy tömegnek készültek, ezáltal olcsó technikát alkalmaztak bennük, hogy az átlagember is hozzájuthasson. A Corvette, mint sportautó, soha nem akart olcsó lenni és nem is a kispénzűeket célozták meg vele.
(Képek nagyítása: jobb egér--->kép megnyitása új lapon) Lendület és száguldás. Hát persze, ez egy Corvette! Beszédes a borító.
Felül az '53-as modell profilja látható, mint röpke múltidézés. Nagy szenzáció volt akkoriban a pehelykönnyű, üvegszálas, műanyag karosszéria. Alatta a Corvette egyik arculata látható a sok közül: egy elegáns, akár nőies sportkocsi. Micsoda domborulatok!
A Corvette sportos arculata. Remek színösszeállítás! További 16 színből lehetett választani.
Egy sportosan elegáns Corvette. "Collector Edition". Bevett gyakorlat, hogyha egy modell kifutó, igyekeznek különleges kiadásokkal kissé még felpörgetni az eladásokat. Jól megfigyelhetőek a vonalak, egyszerűen gyönyörű! A sárvédőívek, mintha dagadó izmok lennének. Álló helyzetben is száguld. 25,407 db Corvette talált gazdára, ebből 6,759 db volt Collector Edition.
Egyszerű a kép mondanivalója: Ha Corvetted van boldog leszel és lesz barátnőd. Örök életű marketingfogás.
Az 1982-es év újdonsága a Cross Fire Injection, amely egy teljesen elektromos rendszer. Feladata, hogy figyelje és szabályozza a megfelelő benzin-levegő keveréket. Az 5.7 literes motor az egyetlen választható erőforrás. Az előírások miatti fojtásnak köszönhetően, 200 lóerőt tud.
Elöl-hátul független felfüggesztés, természetesen tárcsafékekkel.
Így születnek a nagy dolgok. Lent, jobb oldalon Corvette-ek várakoznak a kereskedőkhöz való kiszállításra. Lenyűgöző látvány lehetett élőben. " "A minőség az első" filozófia, vagyis egy elsőosztályú Corvette, neked."
Egy minden földi jóval felszerelt sportautó, alapfelszereltségként 5.7 literes V8-al, 4 sebességes automataváltóval. Extraként kapható volt még 3 sebességes váltóval és 4 sebességes kézi váltóval is. Az autó alapára $18,290 volt.
"Chevy makes good thing happen... for you."
A legszebb C3... legalábbis nekem.
Forrás: két alsó képé: Itt