Ezzel a képpel köszöntöm az őszt, bizonyítván, hogy még az őszben is van valami szép. Finoman gyöngyöznek a Lada 2103-as üvegein az esőcseppek. Véleményem szerint a Lada gyár által valaha is készített legszebb Lada a 2103. Mint valami olasz luxusautó. Az ültetés, a színre fújt felni, a fehércsíkos gumi és a ködlámpa sosem volt szériatartozék, de mára elengedhetetlen kellék egy klasszikus Ladához. Egy szó van rá: gyönyörű. A stílus neve, "Kult", mely a legszebb építési forma, manapság szerencsére fénykorát éli.
Az autót, magát senkinek sem kell bemutatni, így csak néhány sort szentelnék neki, habár sokkal többet érdemelne. 1972-es bemutatásakor...
...a cég kínálatának csúcsát jelentette. Már az elejétől kezdve exportálták Nyugat-Európába, hisz kellett a jó nyugati valuta a Szovjetuniónak, míg hazánkba 1975-ben érkezett meg. 1978-ban a 2106 bemutatásával, amely tulajdonképpen csak egy továbbfejlesztett 2103 volt, lejjebb pozícionálódott, és gyártásban is maradt 1984-ig. A 2103 és általában a többi Lada modell is annak köszönhette sikerét, hogy mind műszaki, mind stílusbeli adottságaival kiemelkedett a kor KGST modelljei közül. Nekünk magyaroknak is, afféle "magyar narancs" volt. Volt benne valami egzotikus, valami nyugati. Ami igaz is, mert az Oroszok csak gyártották, minden egyéb fejlesztés a FIAT érdeme. Nyugaton is viszonylagos népszerűségnek örvendett, ahol vonzó stílusa mellett, kategóriájának legolcsóbb modellje volt. Segíti az életszínvonal összehasonlítását az, hogy míg nyugaton a kispénzűek autója volt, addig Keleten csak a felsőközéposztálybeliek engedhették meg maguknak.
Mára megbecsült veteránná és kultuszautóvá vált.