edfg.JPG34tdf.JPGEgy ebay aukción tűnt fel ez a remek restaurálási alapnak tűnő '60-as Bel Air. Azonban a két kép nem csak emiatt érdekes. A Bel Air mögött egy keleti ismerőst vélhetünk felismerni. Igen, az ott egy Niva. Már a 2101 megjelenésekor a szovjetek megpróbálták rásózni a Ladát a "hanyatló nyugatra", ahol viszonylagos népszerűségnek örvendett jó helykihasználása, alacsony ára és egyszerűsége miatt. Az évtized végére a Ladák népszerűsége veszített korábbi fényéből. Az oroszok nem tudták megérteni, hogy a nyugat nem a KGST, ott nem működött az "ez van, ezt kell szeretned" elv, hisz gyártók hosszú sora versengett a piaci előnyért. Mégis, aránylag jól ment a Lada. Úgy döntöttek, hogy 1979-től a Lada átlép a tengerentúlra és 1979-ben megnyitotta kapuit a LadaCanada. A LadaCanada 2106-os Ladákat és Nivákat árult,-később "kockákat" is -  a nyugati márkákhoz "hasonló", hosszú extralistával, melyet a helyi kereskedők is igyekeztek bővíteni a versenyképesség jegyében. Már az első évben 12 ezer Lada talált gazdára, amelyet a korábban említett előnyök tettek versenyképessé. Ez egy elég szép szám egy frissen indult keleti márkának! 

A '90-es évek végére a kereslet annyira lecsökkent, hogy a LadaCanada megszüntette tevékenységét, ám még most is látni elvétve Ladákat Kanadában. A 2000-es évektől más, olcsó, keleti márkák vették át a helyét. A Niva egyébként is különösen nagy népszerűségnek örvend a világban, remek terepképességei miatt. 

Talán éppen ez motiválta az emberünket is, hogy vásároljon egy Nivát. Így kerülhetett a sivatag közepére, a Bel Air mögé. Láthatóan költöttek rá, de egy kis ideje már nem használták.

Részlet egy 1986-os kanadai Lada prospektusból:1986-Lada-Niva-4x4.jpgA LadaCanada választéka az 1980-as években(a kombi hiányzik):autowp.ru_vaz_mixed_5.jpgAz importra szánt autókat olyan extrákkal vagy alapfelszereltséggel látták el, amelyekről mi, a falon innen, még csak nem is álmodtunk. Többek között érdemes megemlíteni a gyári alufelnit, ködlámpát, hasítottbőr üléshuzatot, vinyl borítású tetőt, napfénytetőt, matricázást, öt sebességes váltót, hátsó páramentesítőt, automata biztonsági övet, egyedi kanadai szabványú ütközőzónát, a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hangjelzést és lámpát. Az autókhoz alapfelszereltségként járt az export autókra jellemző jobb összeszerelési minőség.

Egyébként a Lada, Kanadán kívül eljutott még az Egyesült Királyságba, Franciaországba, Belgiumba, Luxemburgba, Hollandiába, Németországba, Ausztriába és Finnországba. Sokáig kereskedelmi szankciók tették lehetetlenné a Ladák forgalmazását az Államokban, ám a '90-es években a Niva, egyedüli Ladaként oda is eljutott, bár alig fogyott belőle.

Szerző: Hood  2014.09.12. 17:27 Szólj hozzá!

Címkék: Lada

A bejegyzés trackback címe:

https://hosszumotorhazteto.blog.hu/api/trackback/id/tr166692511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása